روایت سرلشکر فیروزآبادی از نام‌گذاری مسجد جهاد توسط رهبر انقلاب

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

روایت سرلشکر فیروزآبادی از نام‌گذاری مسجد جهاد توسط رهبر انقلاب

 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز شهادت شهدای موتلفه، چگونگی ساخت «مسجد جهاد» و نحوه شناسایی محل تیرباران شهدای موتلفه در پادگان حشمتیه را روایت کرد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، پنجاه و یکمین سالگرد شهدای حزب موتلفه عصر روز گذشته در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح، برگزار و در این مراسم پیام سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توسط امیر سرتیپ افشارزاده مشاور و بازرس ویژه ستاد کل نیروهای مسلح  قرائت شد.

در پیام سرلشکر فیروزآبادی به چگونگی ساخت «مسجد جهاد» ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین محل شهادت شهدای موتلفه در پادگان حشمتیه اشاره شده؛ که متن این پیام را در ادامه می‌خوانید.

"حضرت امام خمینی(ره) در سال آخر عمر مبارک‌شان و به‌عنوان آخرین نهاد انقلاب اسلامی، ستاد فرماندهی کل قوا را تاسیس کردند که همه ویژگی‌های نهاد انقلاب اسلای را دارد. فرمان امام(ره) بر اساس ضرورت انقلاب بود. مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر استقلال سازمان های ارتش و سپاه، ستادکل را تثبیت فرمودند.

اواخر سال 1368 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز قسمتی از پادگان حشمتیه را برای استقرار ستاد کل نیروهای مسلح تعیین فرمودند.

ما تصمیم گرفتیم یک مسجد مستقلی برای ستاد کل بسازیم؛ بعد به خاطر اینکه بین همه شرکت‌کنندگان در نماز عدالت باشد موضوعی را هم در نظر گرفتیم که مسجد ستادکل در جایی واقع شود که ضمن فاصله مناسب و مساوی از ساختمان‌های اداری، همچنین بتواند ورود و خروج از ستادکل و هم خروج از بیرون را به یک محیط نظامی برای رسیدن به مسجد تسهیل نماید.

در سایت ستاد کل که به نام مبارک علمدار کربلا سایت حضرت ابوالفضل(ع) نام‌گذاری شده است، بررسی و محل مسجد تعیین کردیم. با توجه به این‌که این‌جا یک پادگان نظامی بود برای ساخت مسجد در زمین پادگان از محضر حضرت ولی امر، ولایت فقیه اجازه گرفتیم که هزار متر زمین را از محوطه این پادگان که انتخاب شده بود مسجد ساخته بشود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز فرمودند: به قدر نیاز حرفی ندارم و پس از تعیین مقدار زمین مورد نیاز، اجازه فرمودند، ما طرح مسجد را با گلدسته تهیه و به محضر مبارک ایشان تقدیم کردیم و آقا فرمودند: گنبد و گلدسته شعار مسجد است و این‌جا چون یک محیط نظامی است نیاز به شعار ندارد؛ بنابراین مسجدی که ما این جا طراحی کردیم و ساختیم گنبد و گلدسته مرتفع ندارد و این را با تشخیص ولی امر حذف کردیم.

بعد از محضر مبارک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز برای هزینه‌های ساخت این مسجد اجازه خواستیم و آقا فرمودند با حداقل هزینه بسازید و واجب هم نیست که یک ساله بسازید. به تدریج که پول تهیه شد، به مسجد اختصاص بدهید و سپس بسازید؛ و هر سال مبلغی را تصویب فرمودند. الحمدالله مسجد با حداقل هزینه ممکن ساخته شد. (با حدود 70درصد صرفه جویی نسبت به هزینه‌ی برآورد شده ساخته شد)

در مرحله بعد، من در یک دور تلاوت قرآن، تعدادی آیات و سپس تعدادی روایت از اهل بیت(علیهم‌السلام) که شامل ثقلین هم هست برای مسجد در نظر داشتیم؛ فکر کردیم، دلایل مختلفی را در نظر گرفتیم با هفت، هشت اسم، اینها را خدمت آقا گردش کار کردیم که اجازه بفرمایند. یکی از این اسامی برای مسجد گذاشته بشود و آقا هیچ‌کدام از این اسامی پیشنهادی را قبول نکردند و فرمودند نام مسجد را «مسجد جهاد» بگذاریم. بنابراین نام «مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح» تصویب شد و اکنون چند سالی است که دراین مسجد نماز می‌خوانیم و مراسم مذهبی برگزار می‌شود.

مدتی بعد روزنامه کیهان یک خبری را به‌عنوان سند منتشر کرد.

در این سند مطرح شده بود که ما یک خبری را امروز چاپ می‌کنیم که 31 سال قبل یعنی در سال 1344(26خرداد) تهیه شده است. در این متن می‌گوید خبرنگار ما رفته در محل اجرای حکم تیرباران شهدای عزیز موتلفه خبری تهیه کرده بود که مجوز چاپ آن را نداده بودند. که روزنامه کیهان هم به مناسبت سالگرد موتلفه قصد نوشتن مطالبی پیرامون موتلفه داشته و به سوابق روزنامه کیهان مراجعه کرده بود که ببیند چه مطالبی دارد به برگ خبری برخورد کرده بود که دستور داده بودند که چاپ نشود و آن خبر هم این بود.

خبرنگار کیهان در آن شب به پادگان حشمتیه رفته و تا صبح که تیرباران شهدای عزیز موتلفه در آن پادگان بوده خبری تهیه کرده بود؛ امروز هم دست خط قلمی آن موجود است و به چاپ آن اقدام می‌کنیم. روزنامه‌ای که خبری را نوشته موجود است؛ بنابراین ما از این خبر متوجه شدیم که چهار نفر شهید عزیز موتلفه در محل پادگان حشمتیه تیرباران شدند.

با توجه به این‌که اکنون ستادکل در محل پادگان حشمتیه مستقر شده است، ما کنجکاو شدیم که بدانیم محل تیرباران کجا بود؟ من از تعدادی از ارتشی‌ها سوال کردم که میدان تیر پادگان حشمتیه کجا بود؟ و برایشان گفتم که روزنامه نوشته شهدای موتلفه در پادگان حشمتیه حکم تیرشان اجرا شده این محل تیرباران کجا بود؟ چون موضوع را گفتم، به نظر می‌رسد ترسیدند، گفتند: قربان ما اصلاً خبر نداریم میدان تیر پادگان حشمتیه کجاست؟ ما در گذشته هیچ‌گاه به این جا نیامده بودیم و نمی‌دانیم در جریان نیستیم!

فهمیدم که باید این را با حکمت بپرسم و به این قضیه کارنداشته باشیم. از آن برای جستجو طراحی کردم گفتم این جا که پادگان حشمتیه بوده فرماندهی آن کجا بوده یگان پاسدارش کجا بوده؟ و این‌گونه بخش‌ها را سوال کردیم؟ بعد گفتیم قبلاً ظاهراً میدان تیر هم در پادگان بوده آن کجاست؟ این چند نفر همین محل مسجد را نشان دادند و گفتند میدان تیر خفیف پادگان این جا بوده است.

من یادداشت کردم ذیل همین برگه که از روزنامه کپی گرفته بودم و امضا کردم و بعد از مدتی یکی از بزرگان ارتش آمد و گفت من فرمانده پادگان حشمتیه بودم. گفتم خوب، پس شما بهتر از بقیه می‌توانید قسمت‌های پادگان حشمتیه را برای ما بگویید؛ از ایشان سوال کردم و ایشان هم تایید کرد همین محل مسجد، محل میدان تیر پادگان حشمتیه بود.

بنابر این ما متوجه شدیم این مسجد جهاد محل شهادت شهدای موتلفه است من در متن کتیبه‌ای که در بالای سردر ورودی مسجد می‌باشد، نوشتم که: در دوران غیبت حضرت بقیه الله مهدی صاحب الزمان(علیه السلام) و درعهد امامت و ولایت آیت‌الله سیدعلی حسینی خامنه‌ای با اجازه معظم اله این مسجد بنا گردید و ولی امر نام «مسجد جهاد» را بر آن گذاشتند. این محل مشهد اولین شهدای جهاد در نهضت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، شهیدان حاج صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد و رضا صفارهرندی در سال 1344 هجری شمسی شناسایی گردید. «سیدحسن آقایی فروزآبادی»

این کتیبه مسجد شد بعد هم عکس چهارشهید موتلفه را به شکل زیبایی کشیدیم و بر سر در ورودی مسجد نصب کردیم که از برکات زیارت شهدا و نوارنیت مسجد همزمان نیروهای مسلح فیض ببرند.

این مسجد در سالروز پر برکت حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام در سال 1373 افتتاح گردید. تا این‌جا یک اتفاق افتاده و آن این‌که مسجد جهاد در محل ریختن خون این شهدای عزیز بنا شد و آنها که آغازکنندگان جهاد بودند و در واقع نام جهاد را حضرت ولی امر با الهام الهی از جهاد آنها و جهاد رزمندگان دفاع مقدس بر «مسجد جهاد» گذاشتند که بتواند تداوم جهاد را هم در مرکز نیروهای مسلح ضمانت کند.

اما نکته مهم تر، حضرت رسول خدا، پیامبر اعظم(ص) فرمودند: «هر جا قطره خون شهید بر زمین بچکد آنجا مسجد خواهد شد». وقتی این را اضافه می‌کنیم به این سابقه مسجد، چند تصدیق برای ما به‌وجود می‌آید.

اول- مسجد جهاد با محل شهدات شهدای موتلفه یکی شده، تصدیق روایت حضرت رسول خدا(ص) است که فرمودند هر جا خون شهیدی بر زمین بچکد مسجد خواهد شد.

دوم- از روی روایت رسول خدا(ص) و مسجد جهاد، شهادت این چهار نفر تصدیق می‌شود.

سوم- از روی روایت رسول خدا و شهادت این چهار نفر تصدیق مسجد بودن این‌جا حاصل می‌شود.

یعنی آن نیتی که شد و آن زمینی که مقام معظم امامت و ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای عزیز اجازه دادند با آن نیتی که این جا مسجد ساخته شده و محل برگزاری نماز جماعت سربازان ولی امر در نیروهای مسلح و مجالس پر فیض ذکر اهل بیت علیهم‌السلام و مراسم دینی شد؛ بنابر این حدیث شریف و واقعه خونبار شهدای عزیز در این محل تصدیق می‌شود که ساخت این مسجد نزد خدای متعال مورد قبول قرار گرفته است.

این سابقه مقدس و این به واقع نور علی نور را در این قضیه می‌توان دید. ضمن این که دل ها را جلا می‌دهد و این که یک سندی است بر حقانیت همه ابعاد دین. این مسجد را باید زیارت کرد. این مسجد بسیار با صفا و با معنویت است و روز ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) هم افتتاح شده است و  ان‌شاء‌الله در تاریخ انقلاب اسلامی هم به‌عنوان مسجد جهاد انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند و محل نورانی شدن قلب‌های زیادی از سربازان امام زمان(عج) که این‌جا مرجع اصلی ایشان است، قرار خواهد گرفت.

تصدیق دیگری از این مسجد به‌دست آمده و آن را بیان می‌کنم؛ آیاتی را که من برای کتیبه‌های مسجد برای بیرون و داخل انتخاب کردم در شرق مسجد، آیه «یا ایها الذین آمنو اطیعو الله و الرسول و اولی الامر منکم» در حاشیه‌ها نصب شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز که بعد از افتتاح این مسجد به ستاد کل تشریف آوردند نماز ظهر را در مسجد جهاد ستاد کل به جماعت و به امامت آقا اقامه کردیم؛ وقتی که من در خدمت آقا بودم و خواستند وارد مسجد بشوند درب‌های شرق مسجد را باز کردند و آقا از این درب وارد مسجد و از آن خارج شدند؛ در حالی که هیچ‌گاه از این درب‌ها استفاده نمی‌شود، و همیشه از همان درب اصلی که ما کتیبه زدیم و عکس و نام شهدا را نصب کرده‌ایم، تردد می‌شود.

این آیه هم مطابق شد با محل ورود و خروج ولی امر در این مسجد و نماز جماعتی که به امامت ایشان در آن برگزار شد.

یک نکته ظریف دیگر هم هست، شیشه‌های درهای شرقی و غربی مسجد را دادیم به رنگ بال‌های حضرت جبرئیل رنگ بزنند؛ یعنی سبز، زرد و قرمز و اخیراً در روایتی دیدم که حضرت جبرئیل در نقطه‌ای از عالم که نه شرقی است و نه غربی، در هنگام استقرار یک بال خود را به طرف شرق می‌گذارد و یک بال دیگر را به طرف غرب؛ که بر این اساس شیشه‌های درب‌های شرقی و غربی مسجد به رنگ بال حضرت جبرئیل رنگ‌آمیزی شده است.

خدا ان‌شالله روح شهدای ما که این‌گونه تصدیق می‌شوند و البته تصدیق‌های زیادی دارند، را با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جوار حضرت رسول خدا(ص) در دارالسلام محشور بفرماید."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا